ANTRENAMENT ȘI INFLAMAȚIE: POATE CBD AJUTA ÎN PREVENIREA VĂTĂMARILOR?

Pentru mulți dintre noi, păstrarea în formă este o parte uriașă din viața noastră. Și odată cu acest nivel se așteaptă nivelul de calmare a zilei următoare. Acesta este un răspuns natural de recuperare și favorizează îmbunătățirea condiționării, dar poate fi, de asemenea, un semn de avertizare a vătămării. Cheia este să înțelegeți cum să mențineți un echilibru și să vă mențineți corpul performant la maxim.

CE ESTE INFLAMAȚIA?

Inflamarea este un proces natural din corp care utilizează globule albe și alte substanțe pentru a se atașa de orice daune, cauzate de obicei de denivelări, tăieturi sau resturi, pentru a începe repararea acesteia. Inflamarea permite, de asemenea, vaselor de sânge să se deschidă cu sânge atât de adecvat încât sângele poate ajunge în zonele afectate, formând un cheag de sânge pentru a vindeca țesutul deteriorat, precum și declanșarea durerii ca parte a procesului de vindecare. Produsele chimice cunoscute sub numele de citokine sunt de asemenea eliberate de țesutul deteriorat. Citokinele acționează ca „semnale de urgență” care aduc celulele imunitare, hormonii și nutrienții organismului dumneavoastră pentru a ajuta la remedierea problemelor conexe.2

Cu toate acestea, în cazul în care ești activ, fie că este vorba de o sesiune de greutăți mari, o cursă îndelungată, o plimbare cu bicicleta epuizantă și orice sport sau activitate intermediară, inflamația este cauzată de picături mici și microscopice din fibrele musculare. Corpul tău răspunde la aceste daune prin creșterea inflamației, care poate duce la temutul (dar la fel de benefic) DOMS.3

CE ESTE DOMS?

Durerea musculară cu debut întârziat (DOMS) este durerea pe care o simțim ziua (și uneori multe zile) după orice fel de exerciții intense. Aceasta nu este durerea pe care o simțiți în timpul sau imediat după exercițiu - aceasta este pur și simplu durerea musculară acută din cauza acumulării de acid lactic și aceasta curând dispare la scurt timp după ce ați terminat. Simptomele DOMS apar de obicei până la cel puțin 12 până la 24 de ore după un antrenament. Durerea tinde să crească aproximativ la una până la trei zile după antrenamentul dumneavoastră și apoi ar trebui să se ușureze după asta.4

Simptomele includ sensibilitatea musculară, umflarea, pierderea pe termen scurt a forței musculare și o gamă redusă de mișcare din cauza rigidității. Deși face parte din procesul care ajută la promovarea modificărilor funcționale cu corpul tău, cum ar fi forța musculară, creșterea și condiționarea, DOMS îți poate perturba serios programul de antrenament și te-ar putea ține la pat dacă aceste dureri și tulpini sunt agravate în continuare. Deci, ce opțiuni există pentru a ajuta la reducerea acestei inflamații pentru a vă menține antrenamentul pe cale?

decorations


ALTERNATIV LA AINS

Medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene sunt cea mai frecventă modalitate prin care oamenii se confruntă cu durerea, reduc temperatura ridicată și combate inflamația din corp. Aceasta include ameliorarea simptomelor multor leziuni legate de mișcare, inclusiv entorse, tulpini și durere generală. AINS acționează prin blocarea enzimei ciclooxigenaza, care produce prostaglandine, o substanță asemănătoare hormonului care promovează inflamația.5

Deși o alegere populară pentru a ajuta la combaterea DOM-urilor și a altor dureri legate de performanță, AINS precum aspirina și ibuprofenul au o serie de efecte secundare negative bine documentate, inclusiv amețeli, arsuri la stomac, detresă gastrointestinală și efecte hipersensibile. Acest lucru face ca aceste medicamente nenumărate să fie o alegere mai puțin decât optimă pentru utilizarea pe termen lung, în special pentru persoanele dedicate să rămână în formă și sănătoase.

Deci, care este alternativa? Mai multe suplimente dietetice pe bază de plante, cum ar fi gheara diavolului și scoarța de salcie, se spune că au proprietăți antiinflamatorii, dar oferă foarte puțin în calea dovezilor științifice. Cu toate acestea, curcumina, compusul chimic găsit în condimentul tumeric, conține compuși bioactivi cu o serie de proprietăți medicinale dovedite. Acești compuși sunt numiți curcuminoizi și au puterea de a se potrivi efectiv cu eficiența anumitor medicamente antiinflamatoare disponibile, dacă doza este corectă.6 Aflați mai multe despre cum să beneficiați de beneficiile curcuminei aici.


REDUCEREA INFLAMAȚIEI CU CBD

O alta dintre cele mai promițătoare soluții pentru combaterea DOM-urilor și reducerea șanselor de accidentare cauzată de exerciții fizice este canabidiolul (CBD). CBD este un extract complet non-psihoactiv din planta de cannabis, una dintre cele peste 100 de componente naturale, filtrată pentru a furniza beneficii de sănătate zilnice fără efecte secundare nedorite. Acest cannabinoid interacționează cu sistemul endocannabinoid intern extrem de puternic al corpului. Acest sistem funcționează pentru a regla o serie de funcții psihologice și fiziologice importante în corpul tău, inclusiv somnul, starea de spirit și chiar gestionarea durerii.

Deși există mulți receptori canabinoizi, cei doi identificați ca receptori primari sunt CB1 și CB2. Receptorii CB2 se găsesc atât în creier, cât și în jurul său, dar se găsesc, de asemenea, puternic concentrați în țesuturile noastre imune. Canabinoizii care se leagă de receptorii CB2 pot avea un efect antiinflamator prin reducerea producției de citokine amintite anterior.7 Așadar, în ciuda inflamației care este necesară pentru a îmbunătăți condiția fizică și a promova adaptările cheie din corpul tău, prea multe exerciții pot încetini și chiar pot pune capăt progresului. Acolo, CBD vă poate ajuta să vă sprijiniți gestionarea durerii, abordând inflamația la sursă într-un mod complet natural. Vă oferim posibilitatea de a continua să împingeți în timp ce ajutați la reducerea șanselor de accidentare.

Vrei să afli mai multe despre acest proces natural, fundamental? Explorați avantajele largi ale CBD și ale sistemului endocannabinoid aici .


PĂSTREAZĂ-ȚI UN ECHILIBRU SĂNĂTOS

Când vine vorba de a beneficia cel mai mult de programul dumneavoastră de antrenament, știm că menținerea unui echilibru al somnului adecvat, al dietei sănătoase și al timpului de recuperare adecvat reprezintă un drum lung pentru a vă menține corpul în condiții excelente - și fără a vă răni. Cu toate acestea, cu o serie de soluții, inclusiv CBD din ce în ce mai popular, găsit în uleiuri de calitate și capsule ușor de luat, puteți acum să adoptați o abordare sigură, naturală și eficientă pentru reducerea inflamației, indifferent de metoda pe care o alegeți să vă mențineți în formă.

Surse:

1) https://www.webmd.com/arthritis/about-inflammation#1

2) https://www.livescience.com/52344-inflammation.html

3) https://www.healthline.com/health/doms

4) https://www.acsm.org/docs/default-source/files-for-resource-library/delayed-onset-muscle-soreness-(doms).pdf

5) https://www.medicinenet.com/nonsteroidal_antiinflammatory_drugs/article.htm

6) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17569207

7) Nagarkatti, Prakash, et al. “Cannabinoids as Novel Anti-Inflammatory Drugs.” Future Medicinal Chemistry, vol. 1, no. 7, 2009, pp. 1333–1349

8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279298/